tågluffen: PARIS - del II

Vill du börja från början av tågluffen? Klicka här.
 
Dagens plan var att besöka Louvren och vi åt spartansk frukost i en trappa. På Louvren kollar de igenom ens väska på ett rullband och en kommer in gratis med sitt pass om en är under 25 (stå inte i kö i en halvtimme som vi gjorde, en behöver ej biljett, det är bara att visa upp passet när ni går in).
 
Tog såklart en bild på Mona-Lisa bara-för-att men ja, den blev inte så fin så visar inte upp den. Bästa bilden tog Mikaela som är en selfie på oss och Mona-Lisa och jag ser konstig ut. Mmm fint.


Roligt utdrag ur min resedagbok: "Vi hade en kort fruktstund vid glaspyramiden och sen tog vi oss till Champs Elysée för att kolla in H&M." Värt. Men jag tog såklart en bild av Champs Elysée ändå. Vi hittade ändå inte det vi letade efter på H&M så vi drog hem och åt lunch/middag innan vi skulle iväg för att fira midsommar.

Midsommar firades hos David, en vän till Bella. Vi åt lax<3, potatis, baguetter, fransk sill, jordgubbar och bigarråer. Det var fint. Men jag hade migrän under hela kvällen och till slut orkade jag inte mer så jag gick hem och la mig istället. Nästa dag åkte vi söderut, mot Nice.
 
0 kommentarer