vecka 9 | 2017

det är mars! men inte så mycket vår än, men det kommer väl. den här veckan har det inte hänt mycket alls, jag har varit rätt låg när det gäller det mesta. åkte fast i en sl-kontroll också, trodde mitt mecenatkort gällde för sl också men tydligen gäller det för allt utom sl. blev så sjukt ledsen, har ju inte medvetet fuskat, och det blev så himla tydligt hur lite pengar jag har nu. längtar tills jag får jobba igen.
 
Untitled
 
 
Untitled
 
jag började veckan med att laga en thaigryta med de här två. <3 kolla så mysiga. 
 
Untitled
 
i tisdags kom min syster till stockholm! vi gjorde sötpotatispommes och innan de åkte in i ugnen var de såhär fina. det blev ingen efterbild, men vi kan väl säga att de inte var lika fina efter de kom ut.
 
Untitled
 
 
Untitled
 
och vi torsdags var jag och mikaela på münchenbryggeriet och såg tove lo, äntligen. har väntat sen förra gången hon skulle spela i stockholm, då hon ställde in på grund av sjukdom. hon var väldigt bra, och förbandet var också bra. blev dock väldigt hes den dagen och efter det var det kört, är så himla sjuk nu.
 
under veckan har jag även, förutom att jag tappat rösten och sett på gilmore girls all vaken tid, tagit sista sprutan för hepatit a+b! det kan ha varit den värsta sprutan jag tagit? trodde att jag skulle svimma efteråt och började nästan hyperventilera på tåget hem. men sen gick det över. helgen har bestått av middagar, sällskapsspel, mellokväll och kusinbesök. är helt slut nu. men här kommer en lista:
 
veckans bästa:
 jag har tagit bort notiser från det mesta på min telefon, det är så himla skönt. det enda jag har kvar är meddelanden och messenger, om någon vill få tag i mig liksom. men resten är borta. en viss stress av att ständigt ha koll på allt försvann.
 olivia kom till stockholm! jag träffar henne ungefär varannan månad så när hon kommer blir det för en hel intensiv vecka. när vi var yngra bråkade vi en del (som syskon gör wow så annorlunda vi är) men nu när vi är ifrån varandra är det en helt annan grej. <3
 
veckans sämsta:
 jag har känt mig väldigt orolig, som på nålar hela tiden. jag har aldrig varit en rädd person men nu känner jag mig orolig och rädd för typ allt. 
 blev sjuk. det suger ju såklart. har inte pratat på hela dagen, och jag brukar alltid vara sjuk så himla länge så om det blir så igen är det inget jag ser fram emot.
 
veckans tips:
 läste den här texten av lady dahmer, om att vara tjock och ohälsosam. det är någonting som jag handskas med ungefär hela tiden. att alltid behöva bevisa att jag faktiskt äter bra mat och rör på mig för att inte bli dömd till att vara lat för att jag inte har en normkropp. hade jag varit smal och ätit en påse chips hade det inte varit en lika stor grej. som tur är har jag bra personer runt mig som inte ser på mig på det sättet, för min del handlar det snarare om mina hjärnspöken. skulle kunna skriva väldigt långt om det här.
1 kommentar
Mikaela

Alltså Tove var så bra!! Och broods!!! Lyssanr hela tiden!!!
Och fint det där med Olivia <3

Och det där sista jobbiga och tråkiga kan jag prata om i hundra år. Känner så mycket igen mig. Lite samma sak som att jag gärna alltid har målade naglar eller kokar håret och fixar ögonbrynen och har pp mig "fina" kläder för att liksom väga upp för det "fula" med mig. Det suger. Puss <3