två mål & en katt

 
hej bloggen. det känns lite 2008 att skriva sådär, men ett av mina mål i år är att försöka blogga lite mer om min vardag. lite mer om absolut ingenting. ibland känns pressen hög på att göra kvalitativt innehåll som någon förhoppningsvis vill läsa, vilket är dumt när den här bloggen i första hand är till för mig själv. om inte jag är nöjd, hur ska då någon annan bli det?
 
vägen mot det målet har dock börjat krokig, det har ju varit tyst här i snart tre veckor. men jag vet inte riktigt var jag är i livet just nu. har varit hemma i sverige i ungefär sex veckor, och även fast sverige känns rätt så har jag liksom inte hittat en tillvaro ännu. att bo hemma igen skaver och att inte ha ett jobb att gå till tär på en. samtidigt är jag så lättad över att inte jobba på samma sätt jag har gjort, det fungerade inte för mig. jag måste få tid till att vara den kreativa person jag är.
 
vilket leder till ett annat mål jag har. att vara den kreativa personen igen. jag känner mig redo och himla pepp på att söka till skolor till hösten. det är snart fyra år sedan jag tog studenten och det har varit skönt att inte plugga. jag har rest och sett så många nya platser och fått många nya erfarenheter utav det, men nu vill jag utbilda mig. så det ska ni också få se mer av.
 
 
en annan anledning till min tystnad är att vi för två veckor sen tog bort vår ena katt. det viktigaste för oss var att han inte skulle lida, men det var ett tungt beslut att låta honom gå. det känns konstigt att inte höra honom gå runt i lägenheten, att han inte kommer när man ätit klart en skål med yoghurt, att inte känna hans mjuka päls och mjuka spinnande mot kinden. han kommer inte att komma till mig när jag ropar på honom, så som han alltid gjort.
 
i över tretton år fanns han med oss. jag minns första kvällen med honom, vi satt vid köksbordet vid middagstid. men ingen åt. vi tittade allihopa på den mörka bollen av päls som lekte med en liten, illgrön leksakssäl. det är så himla svårt att förstå att han inte finns mer.
 
jag kommer att sakna dig.
4 kommentarer
ida

kram <3 vi alla saknar pajen!!

Becca

<3

Becca

<3

Mikaela

Pysis <3

Svar: <3
Jasmine Andersson