en bubblig och höstig barcelonadag

det är snart en månad sen jag kom hem från barcelona. å ena sidan känns det som att jag var där igår, och å andra sidan känns det som att det aldrig hände. det är en väldigt konstig känslomix av det hela. jag saknar det i alla fall, och jag tänkte visa lite bilder från en specifikt bra dag då barcelona visade sig från finaste och höstigaste sida. speciellt mysigt att titta tillbaka på en stund som denna, då det i skrivande stund vräker ner snö utanför.
 
parc de ciutadella
 
jag och abby hade en ledig dag så vi tänkte åka till parc de la cuitadella.
 
parc de ciutadella
 
men innan dess så passerade vi arc de triomf där en man stod och gjorde såna här bubblor. känns som ett måste att fota dem om en går förbi. känns så turistigt men de har ju så fina färger och former.
 
parc de ciutadella
 
 
parc de ciutadella
 
det var väl mest barn som uppskattade bubblorna ändå. nåväl.
 
parc de ciutadella
 
palmer + oranget solljus = magi
 
parc de ciutadella
 
sen gick vi ner till parken, som jag gått förbi flera gånger utan att ens ha märkt att den funnits där hela tiden. och plötsligt fanns gräsmattor att sitta på, vilket är en bristvara i barcelona jämfört med stockholm.
 
parc de ciutadella
 
folk satt i gräset även i december, det tycker jag är en himla bra grej att kunna göra. jag tyckte dock att det var lite kyligt för det, men det var ändå inte vår plan att sitta där.
 
parc de ciutadella
 
 
parc de ciutadella
 
 
parc de ciutadella
 
 
parc de ciutadella
 
 
parc de ciutadella
 
 
parc de ciutadella
 
vårt mål var den här byggnaden, en permanent stängd trädgård. kan vara något av det finaste jag sett i byggnadsväg. ni får se sen. kram kram.
1 kommentar
Mikaela

Åh, vad fint med sol!

Svar: sol är bäst
Jasmine Andersson