vecka 8 | 2017

hej! det är söndag och den här bloggen har ekat tomt. som det ju kan vara ibland. även denna vecka har varit känslomässigt händelserik. men jag har nog överlag varit gladare, i alla fall utifrån vad jag kan minnas? jag har gjort många mysiga och bra saker med kompisar i alla fall. och solen har lyst. vi gillar ju solen.
 
Untitled
 
jag började veckan 8.30 på barnmorskemottagningen. ultimat bevis på vuxenhet kände jag faktiskt. nu får jag inte gå på umo längre, och som tydlig markering på detta fick jag en kallelse för cellprovtagning. när man fyller 23 blir man vuxen på riktigt, helt enkelt. det var lite obehagligt (hallå, gyn) men inget farligt. tycker tvärtom att det är skönt att gå och kolla sånt där, pga hej-det-ser-bra-ut-bekräftelsen. och om något är fel får man ju veta det också. skönt tycker jag. okej nog pratat om min vagina?
 
Untitled
 
i onsdags var jag, mikaela och emelie på harry potter-quiz på kåken! så orimligt mycket folk? men kul! vi hade naturligtvis inte alla rätt, men jag tror ändå att det gick rätt bra. vi stannade inte för att ta reda på om vi vann (vi kände äsch, för många hardcore personer här som vet alla dumbledore's mellannamn i rätt ordning) utan gick och åt pommes på max istället.
 
i fredags fyllde mamma år så jag och marcus bjöd henne på grekiskt och hon plockade fram en cava hon köpte i barcelona. saknar medelhavet orimligt mycket nu när jag skriver det här? vi åt även tårta och drack ouzo, vilket jag inte gillade pga lakrits är så himla äckligt. 
 
Untitled
 
 
Untitled
 
och helgen spenderade jag med mikaela hos bella i uppsala. så mysig grej att göra? som en miniresa 40 minuter bort. vi turistade lite i uppsala, njöt av solen och lagade massa mat. tänkte skriva mer om det nästa vecka! annars har jag promenerat lite grann, varit på gymmet en sista gång (mitt kort går ut imorgon), läst kurslitteratur (börde börja plugga någon annastans än hemma pga är så okoncentrerad) och börjat spela en massa tv-spel. blir så hetsig när jag spelar spel, vill bli bäst och helst igår. nåväl.
 
tankar från veckan:
 
💭  egentligen en rätt aktiv tanke från varje vintervecka: är så jävla trött på vintern, på mörkret, på hur jag mår varje år under den här tiden. jag vet att alla känner såhär, men jag måste säga det ändå: kan det inte bara bli vår nu.
 
💭  jag vill köpa ett nytt objektiv. mitt är så himla nära alltid och i små utrymmmen kommer typ bara folks ansikten med. dessutom kan jag ju vida på skärmen för att filma/fota mig själv (så konstigt att skriva såhär pga gör ej det? men ibland vill man ju med andra <3) men det går inte med mitt nuvarande objektiv. funderar på ett 16mm f2.8 eller ett 16-50mm 3,5-5,6mm.
1 kommentar
Mikaela

Skönt med en lite gladare vecka <3

Svar: ja <3
Jasmine Andersson