vecka 5 | 2017

det har varit en ganska konstig vecka. jag behövde mycket tid för mig själv men samtidigt träffade jag en massa olika människor varje dag, och även fast allt var härligt så blev det för mycket ändå. är så himla känslig när det gäller det, har jag märkt.
 
Untitled
 
i veckan har jag pysslat en del med detta! ett fotoalbum för tågluffen. den har legat på mitt skrivbort i två och ett halvt år, tillsammans med en massa andra saker som måste tas om hand. så jag tog tag i den och gjorde klart den. jag har precis beställt bilder till tre andra album, så nu känner jag mig redo att pyssla ihop dem också.
 
Untitled
 
när jag fyllde år sa marcus att han skulle bjuda mig på indisk mat, och detta hände i fredags! det var så himla gott, kombinationen sås och bröd är såså bra.
 
Untitled
 
i lördags var jag och mikaela hos becca och vi spelade diamanten, mycket nostalgi, och sen lagade vi linsgryta. tyvärr var den en snigel i påsen med (färdigsköljd?) sallad, så vi var inte supersugna på att äta efter det. men vi drack cava, och sen tittade vi på en prinsessas dagbok och åt citronsorbet.
 
annars så har jag lagat tortellini med emelie, blivit bjuden på fiskgryta och citronsockerkaka hos ottie och varit på två arbetsintervjuer. jag har även jobbat lite på arbetsprover och målat fritt. det var skönt att bara göra, utan att fokusera på att det ska bli något specifikt. 
 
tankar från veckan:
 
💭  jag måste sluta sätta press på mig själv, genom att sätta press på mig själv. jag vet inte om det kommer fungera, men jag ska testa att pusha mig igenom känslan att inte vara tillräckligt bra och bara göra istället. låta saker bli fula, för processens skull.
 
💭  jag är så himla peppad på att få fram alla idéer i mitt huvud! det känns verkligen som helt rätt fokus för mig den här våren, och till hösten börja plugga någonting någonstans.
1 kommentar
sheimson

mysigt blogginlägg! lol konstig kommentar men ändå.

Svar: haha va nej, inte konstig alls!
Jasmine Andersson