sung sot cave – vietnam del fem

cave visit
 
När vi var i Halong Bay hade vi flera aktiviteter planerade. Hälften av tiden förstod jag inte vart vi skulle eller vad som hände, men så blir det väl ibland antar jag. Vår första anhalt var en grotta.
 
cave visit
 
 
cave visit
 
Vi gick upp för 40 meter lång, brant trappa tills vi kom till öppningen. 
 
cave visit
 
Kan berätta för er att det inte är optimalt med fysisk aktivitet i ett varmt och soligt land som Vietnam. 
 
cave visit
 
Vi avnjöt utsikten en stund men sedan gick vi in i grottan – som först verkade sval (som omväxling), men jag var precis lika svettig där inne som utomhus.
 
cave visit
 
 
cave visit
 
 
cave visit
 
Det här är min favoritbild från grottan <3 för att den är så himla ful. Det ser verkligen ut som en turistig bild tagen med en halvkass digitalkamera. Blixt och fokuset är helt fel. Marcus hade precis klivit utanför den stenlagda gången rätt ner i en lerpöl, där hans flip-flop fastnade. Så han var tvungen att bära den. 
 
cave visit
 
 
cave visit
 
 
cave visit
 
Allt som allt skulle jag nog säga att utsikten var finare än grottan. Men nu kan jag i alla fall säga att jag har varit i en grotta i Vietnam. 
vietnam 2016
1 kommentar
Mikaela

Och jag har varit i en grotta i Thailand, ändå härligt att bocka av.