tre dagar i linköping

linköping linköping
 
en tidig torsdagsmorgon satte jag mig på ett tåg mot linköping. för att krama min syster. vi promenerade på stan, fikade, gick in domkyrkan. vi tände ett ljus för farmor. gör alltid så i kyrkor, känns liksom bara som en fin grej man gör. vi åt tapas ena dagen och nästa åt jag halloumi och grönsaksspett. vi gick på bio och vi såg på film hemma med gurka och dipp, vi gjorde instagramvänlig frukost och köpte kläder. vi bara var vi två. 
 
linköping
 
på lördagen vinkade vi hejdå och jag åkte och mötte upp mikaela och sheima som just kommit ner till linköping. vi åkte till lägenheten vi fått låna för helgen och köpte sallad och braiga frukostgrejer. sedan satt vi i soffan i några timmar och åt mat och godis och lyssnade på kent, pratade om kent och gissade kentlåtar.
för på kvällen var det ju nämligen dags att äntligen se kent igen. gubbarna som följt med en halva livet. vi kom till saab arena typ en kvart innan insläpp och kön var kort och vi kom in direkt. tänk om det vore så enkelt i stockholm. 
 
linköping
 
 såhär mysiga och glada var vi pre-kent när en stor klocka räknade ner till konsertens start. kompisar. <3
2 kommentarer
Mikaela

Så bra dag(ar), så bra konsert, så bra vänner, så bra band <3

sheimson

<3