estoy en barcelona

Untitled
 
sitter i mitt rum på kanske 8kvm. fönstret lite uppskjutet. garderoben öppen men med bara en upptagen galge. resterande kläder ligger kvar, vikta, i resväskan. några saker står uppställda på skrivbordet och på nattygsbordet, för lite hemkänsla. sängen obäddad. plastgolv och vita väggar förutom den innersta, den är skrikande orange. jag har en anslagstavla utan pins, en fläkt och ett element. en taklampa och en bordslampa. mycket mer är det inte.
det står att man inte får möblera om. på anslagstavlan är en lapp fastkilad om att man ska checka ut innan 12. det känns lite som ett hotell. det kommer till och med någon och städar de allmänna utrymmena en gång i veckan. ändå lyxigt. lägenheten är inte som jag förväntade mig men inte dålig. det finns kök och tvättmaskin och en dusch. fast den sistnämnda strular lite och växlar mellan supervarmt och superkallt utan att man rör den. man får liksom passa på däremellan. duschdraperiet är typ gjort av papper och jag har redan rivit sönder det på två ställen. hoppas att det inte blir nåt trubbel för det.
i och med att jag flytt landet sverige tänkte jag höra av mig och säga: hej! jag köpte en enkelbiljett till barcelona! och nu ska jag lära mig prata spanska. adiós, nos vemos.
1 kommentar
Mikaela

Men älskling är så pepp på detta <33333

Svar: alltså jag också <333
Jasmine Andersson