en promenad upp på montjuic

barcelona
 
förra veckan tog jag en kvällspromenad. målet var en park i närheten av där jag bor, som jag sett på kartan.

barcelona
 
här i barcelona är det fortfarande varmt, förra veckan var det upp emot 25 grader varje dag. den här veckan har det varierat mycket, och det har regnat. så lite höstigt känns det ändå.
 
barcelona
barcelona
 
något som känns speciellt höstigt är ljuset. höstljus = 
 
barcelona
 
när jag kom fram till "parken" visade det sig vara ett berg, och jag behövde gå upp för ett gäng trappor.
 
monjuic, barcelona
monjuic, barcelona
monjuic, barcelona
monjuic, barcelona
monjuic, barcelona
 
och plötsligt hamnade jag en bit ovanför staden. med regnmoln åt ena hållet och solnedgång åt andra.
 
monjuic, barcelona
 
det kändes lite som att sväva där uppe, som att kanten på bilvägen var slutet av jordens yta.
 
monjuic, barcelona
 
jag gick upp för fler trappor.
 
monjuic, barcelona
 
och högst upp såg jag ut över bergen som omringar barcelona. berg och solnedgångar är ju något alldeles speciellt.
 
monjuic, barcelona
 
någonstans där i bor jag!
 
monjuic, barcelona
 
det var lite magiskt.
 
monjuic, barcelona
 
efter en stund började det regna på mig och solen gick ner väldigt fort, så jag sprang hem igen. men det var inte sista gången jag gick upp på det berget.
3 kommentarer
Mikaela

Åh vad fint! längtarlängtalängtar.

Mikaela

Åh vad fint! längtarlängtalängtar.

Becca

Åh, så fint!! Hoppas du har det bra <3

Svar: tack, och ja det har jag <3
Jasmine Andersson