oväntad flyttdag

idag var det mikaelas sista dag i barcelona. när hade packat klart för att lämna vårt hostel så fick jag veta att vi haft en gasläcka i vår lägenhet och att vi måste flytta ut senare under dagen. jag och mikaela åkte till plaza catalunya för att äta lite churros innan hon åkte till flygplatsen (</3), och sen tog jag metron hem till lägenheten. klockan fem skulle en van komma och hämta oss och ta oss till vårt nya boende, så det var bara att packa ihop alla grejer. jag har klagat mycket på lägenheten men nu hade jag börjat känna mig som ett med den, vi hade börjat få rutin. liksom boat in mig med uppsatta bilder på kompisar och sånt där. och jag gillar verkligen de jag bor med just nu och jag ville inte splittras från dem. så när vi tryckte in våra väskor i de småsmå hissarna på farell 25 var vi lite smått irriterade på hela grejen.
 
vi kom fram hit för snart två timmar sen nu och vi är inte så glada över vårt nedbyte av boende. det är fräscht och nyrenoverat, och vi har tv i våra rum, men där slutar det. alla i hela byggnaden får gå in i allas lägenheter, så dörrarna måste alltid vara vidöppna. vi är tio rum som delar på ett kök, och flera rum är dubbelrum. merels och leas rum går knappt att låsa, och det finns bara tre tvättmaskiner och alla finns högst upp i byggnaden. jag hoppas verkligen inte att detta blir allt för permanent.
 
Untitled
 
vi samlade vår pick&pack i entrén av huset och typ skrattade åt situationen. nån timme innan bokade jag dessutom min flygbiljett tillbaka till sverige och det kändes nästan som att jag skulle åka hem eftersom att jag packat med allt jag har här nere.
 
Untitled
 
mannen från skolan som skjutsade oss sa inte ett ord om de öppna dörrarna och delade köket utan gav oss bara en nyckel var och åkte därifrån. så vi undrade hur vi skulle ta oss igenom porten och ytterdörren när vi bara fått nyckel till våra rum. men som sagt visade det sig att dörren bara ska vara vidöppen, och att porten hade en kod.
 
moving day, barcelona
 
jag och merel kollade runt i huset för att lokalisera allting.
 
moving day, barcelona
 
och högst upp på taket hittade vi en uteplats, och sånt gillar vi ju såklart. så lite plus fick boendet ändå men det känns ändå inte rätt, bara som ett stort hotell. vi får väl se hur det går.
1 kommentar
Mikaela

Hoppas allt blir bra <3