bokklubben #3 – we were liars.

dagen efter jag kom hem från grekland kom den efterlängtade bokklubbstisdagen! jag planerar mitt liv kring att jag ska kunna vara med på alla träffar, därför åkte jag mellan två möten och läste boken på stränder i grekland.
 
bokklubben
bild från mikaela, jag fotade ingenting.
 
den här gången hade vi picknick i rålis och vi diskuterade mikaelas bok – we were liars av e. lockhart. som alltid börjar vi prata om exakt allt annat mitt i bokpratet och jag tycker att det är så himla mysigt. just den här gången var lite speciell också eftersom att vi precis fått en ny medlem som vi försökte förklara bokklubben för, i mun på varandra. så goa lilla gänget, hoppas att vi blir fler snart!
 
den enda jag kan säga om handlingen är: the sinclairs är en rik familj som har en helt egen ö. varje sommar spenderas på ön och när de är där är det som att det inte finns någon omvärld, bara ön och dess invånare. boken handlar om cadence som under år femton på ön är med om en olycka, som hon inte minns någonting av. två år senare åker hon tillbaka till ön, men ingen i familjen berättar för henne vad som har hänt. så hon försöker själv ta reda på det.
 
det här kan vara den bästa boken jag läst. ni vet när en får en typ religiös upplevelse av musik, en text, eller en film? precis så kändes det med denna. språket är fantastiskt men lättillgängligt utan att bli tråkigt. den är så spännande och precis som cady vill en veta var som egentligen har hänt. i den finns allt jag kräver av en bok; kärlek, vänskap, spänning. och ett oförutsägbart slut.
 
a revolution. an accident. a secret.
lies upon lies.
true love.
the truth.
bokklubben
1 kommentar
Daniella 🌙

Åh <3 har sett de på instagram mycket och ser fram emot när lönen kommer *_&