en måndagslista.

vad ser du fram emot den här veckan?
att jag packar ihop mig och sätter mig på ett tåg mot värmland och bästis på torsdag! fyra dagar med henne och putte i parken kan inte bli annat än bra.
 
ska du laga någon härlig mat den här veckan?
tänkte nog satsa på att låta andra laga mat åt mig hehe. men jag är himla sugen på att grilla nu när vi har en ny grill (hint till alla som vill hänga).
 
säg en grej som du verkligen vill göra som du ska ta dig tid för att göra den här veckan.
skänka böcker! jag och min syster har samlat på oss allt för många under vår uppväxt genom bokklubbar etc, och för tillfället är mitt hem överfullt av grejer. skänka känns som en bra grej att göra.
 
vilket ord ska du hålla hårt i hela veckan?
LEV.
 
vad gjorde du igår kväll?
skrev ut cv och letade fram betyg från gymnasiet, har aldrig varit så förberedd inför en arbetsintervju (men sen gick allt åt skogen ändå). vanligtvis står jag där en kvart innan jag måste gå och skrivaren strular. 
 
en bild som symboliserar denna dag.

måndag.
promenixade på söder några timmar. 

vad åt du till frukost idag?
en skål med vaniljyoghurt med müsli och torkade jordgubbar till, samt en kopp äppelte.
 
vilken tid på morgonen vaknar du?
ALLTID HALV ELVA. det är nån grej med mig. 10.32 står det allt för ofta på klockan när jag vaknar. förutom när jag ställer alarm på typ 9.30 för att vara duktig.
 
hur ser du oftast ut till vardags?
strumpbyxor. men nu går ju inte det i all värme så jag har lite problem varje dag. men svart kjol + tröja + jacka är vanligt. eller klänning + kofta. när jag åker till jobbet brukar det bli tröja + träningsbyxor samt en kofta i väskan.
2 kommentarer
Sofi

Åh, ska också packa ihop mig och sätta mig på ett tåg till Värmland, men på onsdag istället för torsdag. Hoppas att ni får kul på Putte i parken! :)

Svar: vad trevligt! tack det ska vi :)
Jasmine Andersson

sheimson

kul lista, snor den säkert snart (som alltid XD). Skänka är btw så himla bra på många sätt, skänkte själv bort en kasse full med fina, nästan oanvända kläder till en second hand-butik igår och det känns so good. ok, what's up med svengelskan...
Slutligen vill jag fråga varför du ska sälja din säng??? Göra om rummet? INREDNINGSINLÄGG UPPSKATTAS! Kram

Svar: Förväntade mig inget annat! ;)

Ska bli så skönt att äntligen skänka, har haft en påse i evigheters evighet som aldrig kommit iväg men nyligen så öppnade Södertörnkyrkan en second hand och det är typ 5 minuter från mig! Så smidigt för mig och bra för dem att jag äntligen kan skänka <3 Kommer nog skänkas mer från min sida (har skänkt 50% av mina kläder till Erikshjälpen nyligen). Det känns ju så bra.

Eftersom att min syster flyttat till Linköping och min pappa sålt lägenheten har jag flyttat till mamma på heltid och därmed har ett eget rum. Nu är både min säng och Olivias säng sålda så nu har jag Olivias 120-säng! Min plan är att måla vitt i hela rummet vilket är ett mycket stort projekt med tanke på alla saker som står där inne just nu.. men händer det inte nu händer det aldrig liksom! Har planerat några inlägg om inredning som kommer så fort vi kommer lite längre i denna rockad!
Jasmine Andersson