ett besök i la sagrada familia

la sagrada familia
 
i slutet av november när mamma och olivia var och hälsade på fick jag äntligen gå in i la sagrada familia. vi hade bokat biljetter på nätet några dagar innan som mamma skrivit ut och tagit med sig, så att gå in gick himla smidigt. det här är den gamla sidan av kyrkan, som byggdes när gaudí faktiskt levde. de andra delarna är nyare.
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
efter att ha tittat på den maffiga framsidan var det dags att gå in.
 
la sagrada familia
 
inuti var det extremt högt i tak och det går typ inte att visa via bild tror jag. i alla fall inte med det objektivet jag hade med mig. kyrkan är väldigt otraditionell även inuti.
 
la sagrada familia
 
och taket ser ut som ett kalejdoskop. <3
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
vi tog en massa selfies.
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
och eftermiddagssol + färgat glas skapade detta ljus i kyrkan. har knappt redigerat den här.
 
la sagrada familia
 
jag tyckte definitivt att taket var bäst.
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
 
la sagrada familia
 
vi gick ut på andra sidan en snabbis också, men den är så himla torr tycker jag. skarpa kanter och knappt några detaljer alls. nä, kolla på andra sidan istället.
 
paella med mamma och olivia
 
på kvällen letade och letade vi efter något att äta och till slut hittade vi den här paellan som smakade väldigt gott efter en hel dags turistande. och det var den lilla barcelonadagen!
1 kommentar
Mikaela

Taket <3333

Svar: bästa <333
Jasmine Andersson