vecka 4 | 2017

något jag gjorde den här veckan som var planerat var att flytta ut ur lägenheten i solna. så himla trist. andra saker var att skriva kontrakt på ett nytt jobb och jobbade min första pass där.
 
något som inte var planerat var att anordna en spel & vinkväll i sista minuten. kul grej!
 
en ny grej jag gjorde var att gå på en visning för en lägenhet! så himla läskigt och vuxet, men roligt. det var dessutom via bostadskön, annars känd som omöjlig-kön, så det var extra kul. det var en jättemysigt etta i solberga, men tyvärr kommer jag med största sannolikhet inte få den. 

winter in solna
utsikten från köket i solna.
 
ett tips från veckan: linnea henrikssons video till säga mig!! gåshud från det att hon öppnar munnen.
 
 
godaste maten jag åt var nog i onsdags när jag åkte hem till mamma för att bleka håret och hon bjöd på sin wok. finns ingenting som slår min mammas wok. önskar dock att jag hade marcus matminne, för jag minns typ inte om jag förtärt något annat denna vecka?
 
ett ögonblick jag vill komma ihåg är (nedan) när jag och mikaela såg the naked and famous i fredags på nalen. borde gå på fler mindre spelningar istället för alla maffiga, dyra konserter. det är mysigt ju.
 
the naked and famous
 
 
hallwylska museet
i söndags var jag, marcus, albin och wille på hallwylska museet på östermalm. 
 
veckans låtar blir think about you av léon och work av laleh. har inlett det här året med kvinnliga artister på bokstaven L. känns som en bra start.
 
tankar från veckan:
 
💭  det känns trist att bo hemma igen efter att ha bott hemifrån 3,5 av de senaste 4 månaderna. och tråkigt att inte bo med marcus också. i år måste bli året jag flyttar på riktigt.
 
💭  att det har blivit mer och mer intensivt hur mycket utrymme jag behöver för mig själv. känner ibland att en stuga mitt ute i skogen skulle vara ett hållbart alternativ för mig, men samtidigt känns det som det sjukaste någonsin? vet inte om detta är bra eller dåligt.
 
💭  jag måste bli bättre på att fota kontinuerligt. dessa summeringar blir ju rätt trista utan bilder ändå känner jag.
5 kommentarer
Sandra Leone

Linnéa Henriksson <3

sheimson

usch, känner EXAKT så: i år MÅSTE bli året jag flyttar ut på ett eller annat sätt. blev också kallad till en visning btw, men fan vad hopplöst det är... </3

Svar: grattis till visningen i alla fall! bara det är ju kul att få gå på.
Jasmine Andersson

sandra

Så fint sätt att sammanfatta en vecka på! Och första bilden alltså <3

Svar: Tycker också det! Både mysigt att skriva och tänka på vad man gjort, men också trevligt att gå tillbaka till i framtiden och läsa.
Jasmine Andersson

Mikaela

Linnea alltså <3

Mikaela

Linnea alltså <3