barcelona genom snapchat – del ett

Det är snart fem månader sen jag kom hem från Barcelona, dubbelt så lång tid jämfört med hur länge jag var där nere. Önskar att jag kunde stannat längre, men jag känner att jag kommer bo utomlands mer än en gång i det här livet. Eller alltså, jag kommer det. Så är det bara. Här är första delen av Barcelonabilder som tagits med snapchats pixliga kamera. Oftast fångas fler (men fulare) bilder där, vilket ju är kul!
 
barcelona + snapchat
 
När jag flög ner, en lördagkväll i början av oktober, fick jag se de finaste flygplansmolnen någonsin. Man lyckas ju alltid flyga så att man missar solnedgången, men inte den här gången. Till höger har vi vyn från Montjuic, berget intill mitt hus, som jag besteg min första vecka.
 
barcelona + snapchat
 
En bild från finaste området, El Born, samt min första sangria i Barcelona.
 
barcelona + snapchat
 
Till vänster är jag och Merel på typ Ice bar? Minns inte vad det hette, men det var -12 och hon (från Nederländerna) tyckte det var såååå kallt medan jag ba ja, vinter. Den högra bilden säger sig själv. Var himla nöjd, då det typ inte finns cider förutom i Norden och jag vet inte, Frankrike?
 
barcelona + snapchat
 
Ett oplanerat, impulsivt köp och en ledsen madrass på min gata.
 
barcelona + snapchat
 
Ett päron (som såklart inte är ett päron, vet dock inte vad det är annars?), och så hittade jag lite Harry Potter på Montjuic. <3
 
barcelona + snapchat
 
En dag på Las Arenas när jag och Merel var på bio och såg en barnfilm – dubbad till spanska såklart. Vi förstod kanske 10%, främst typ "Vamos" och "Vale". Bra spanskastudenter. Till höger är nudlarna vi åt innan bion.
 
barcelona + snapchat
 
En kväll testade vi snapchats manliga filter (inte så charmigt), och så gjorde vi pannkakor med de köksredskap vi kunde hitta. Vispa med en pastaslev får 1/5 effektivitetspoäng.
 
barcelona + snapchat
 
Till vänster när vi testade barer i El Raval, och till höger succulenterna som jag gick förbi när jag gick till skolan. Köpte till slut en, men den ruttnade?
 
barcelona + snapchat
 
Avslutningsvis har vi Ottie från när vi drack cava och åt chips på en plaza i Gracia, och till höger en fin toalett i närheten. Var så stolt över mig själv, pga hade frågat efter en toalett helt på spanska. <3
1 kommentar
Mikaela

Åh jättemysigt ju!!!