en sammanfattning i mobildbilder

tapas tapas
 
jag åt tapas min första vecka i barcelona, men har faktiskt inte ätit det sen dess. det är vanligt att man tar en dricka och en tapa på ett ställe, och sen går vidare. vi skulle äta middag men fick supersmå (dyra) rätter och misstänkte att det bara var exklusiva tapas. så vi gick vidare till det här stället där vi åt patatas fritas, pan de tomato och croquettes.

montjuic with jasem
 
jag var uppe på montjuic och gick runt lite med en klasskompis en dag. vi tittade på olympiska stadion och museu nacional d'art de catalunya, som ser ut lite som ett slott uppe på berget.
 
montjuic with jasem
 
såhär ser ut utsikten ut från konstmuseet. en ser ner till plaza españa och arena de barcelona, som är en gammal tjurfäktningsarena men nu är ombyggd till ett köpcentrum.
 
succulents

jag har köpt en succulent! och nu vill jag köpa fler. de säljs typ i varje gathörn. måste hålla mig, för jag kommer inte kunna frakta hem dem.

plaza catalunya
 
en dag gick jag över plaza catalunya där det finns typ tusen duvor och marken var fin.
 
irish pub with brasilian people

en kväll skulle jag och merel ut på en bar men en vi bor med frågade om vi ville hänga med henne till en irländsk bar istället. så vi hamnade bland typ 13 brasilienare som genom facebook skulle träffas? kände mig så udda.

oktoberfest in barcelona
 
under några dagar var det oktoberfest vid plaza españa och vi gick dit. det var basically massa öl och högljudda personer så vi gick vidare till en jättemysig bar i el raval. och vi beställde pomfritt helt på spanska!
 
ir el cine con merel
 
förra veckan åkte jag och merel upp i arena de barcelona för att se på utsikten men vi kom bara näst högst upp. vi fastnade där för att de har en biograf där (med tolv salonger, hur det går ihop förstår jag inte), och vi såg den nya barnfilmen om storkar typ. jag förstod ungefär 10% av allt de sa, för naturligtvis var den ju dubbad till spanska. men det var okej, för efter det kändes det som att någonting släppte med spanskan.
1 kommentar
Mikaela

så mysigt liv du lever