en kväll i paris - frankrike del ett

paris/normandie may '16
 
en helg i maj åkte jag till frankrike. först flög jag till paris och jag spenderade en kväll där innan jag och min kusin åkte vidare till normandie, där vi har fransk släkt. sysslingar och sånt, ni vet.
 
paris/normandie may '16
 
jag kom fram på eftermiddagen och åkte till min kusins lägenhet som hon delade med några svenska kompisar. såhär fint kan en ha det utanför fönstret. ska inte ljuga, det var detta som fick mig att äntligen ta tag i lille drömmen om att bo utomlands.
 
paris/normandie may '16
 
vi kom överrens om att det vore en bra grej att ta med sig en gåva till släkten, så ottie köpte hem ingredienser för att göra riktigt svenska kanelbullar. när jag kom fram hade degen jäst klart och vi gjorde bullar och drack franskt bubbel.
 
paris/normandie may '16
 
paris/normandie may '16
 
på kvällen skulle ottie jobba så jag hängde med hennes roomies som skulle på en utställning av liv strömquist. kände mig så märklig, plötsligt på en innergård i paris utan någon jag kände. med vin. och mingel. alltså all min kraft krävs av mig om jag ska mingla och inte har någon med mig. svåraste någonsin ju. men det var trevligt! vi pratade lite med liv också, hon verkar vara en så himla härlig person.
 
paris/normandie may '16
 
efter det gick vi runt på stan ett tag, besökte ett märkligt skateevent och drack öl typ. sen har jag inte många fler bilder från den kvällen, så snipp snapp slut så var pariskvällen slut.
1 kommentar
Mikaela

Åh älskar bullbaket, mysigaste ju!!!