el born, el gótico och barceloneta

el born.
 
att bestämma sig för barcelona gick väldigt fort utifrån det lilla jag visste om staden sen innan. jag hade tre anledningar till att det blev just barcelona: tjurfäktning är olagligt här, min mamma vill åka hit och de få bilder jag sett på barcelonas smala gränder i gamla stan.
 
el born. el born.
 
så en dag förra veckan frågade en av mina flatmates mig om jag ville följa med henne när hon skulle klippa håret. jag hade ingenting för mig så jag åkte med henne till el born, där frisörsalongen hon kollat upp låg.
 
el born.
 
och såhär grönt och fint var det efter 10 minuters promenad från tunnelbanestationen. SÅ himla drömmigt.
 
el born.
  
så här kommer helt enkelt en hög bilder från områdena el born och el gótico.
 
el born.
 
el born.
 
el born.
 
el born.
 
el born.
 
el born. el born.
 
barceloneta
 
när hon var klar hon frisören gick vi ner till la barceloneta, som är en stadsdel vid vattnet.
 
barceloneta
 
där fanns ett minitivoli uppställt. men med ett stort pariserhjul.
 
barceloneta
 
solen hade börjat gå ner och färgerna var sådär höstigt orangea.
 
barceloneta
 
men trots att sommaren är slut även här var det mycket folk på stranden.
 
barceloneta
 
vi valde att sätta oss ner en stund i sanden. jag hade ju absolut inte strandvänliga kläder men vad gör det när en sitter på en strand i barcelona och bara inser att en bor här nu.
 
barceloneta
 
åt ena hållet ligger en massa barer och annat jag inte har någon aning om.
 
barceloneta
 
och åt andra hållet ligger ett fancy hotell. adiós!
2 kommentarer
Mikaela

Men alltså!!! Åh vilket fint område!!!! Så drömmigt ju!!! Hoppas det fortfarande är lika fint när jag är hos dig!!!! Mycket utropstecken!!! Älskar!!! Och ÄLSKAR att kolla in här och se att du har bloggat!!! Puss!!!

Mikaela igen

Ps. Bilden på husen när solen börjat gå ner är SÅ fin. Eller alltså alla bilder är fina men den gillade jag extra!!!