vad jag ska göra i vinter

winter
 
i vinter ser jag framför mig snötäckta träd och vita gator och att ingenting som helst är dåligt. det är såklart en bild en får av att inte drabbas av novembergrå kyla och slaskiga, regniga dagar. för mig är vintern fortfarande lika fin som på pinterestbilderna. här är några saker jag vill göra i vinter:
 
gå på kareokebar med kompisar.
laga mat. jag har upptäckt spara-fliken på facebook och under tiden i barcelona har den utökat med väldig fart. skulle vilja testa de recept jag sparat där.
hångla. asmycket och hela tiden.
promenera. och börja träna igen. jag tänker testa yoga.
göra fotoalbum. har flera på lager och ofärdiga som ligger hemma och väntar på att få bli klara. det finns ju inget som är mer värdefullt än bilder, och att ha dem fysiska i en bok gör allting extra bra.
gå på edvard andersons växthus. ni hör ju hur bra. växter och sommar i ett hus på vintern.
dricka chailatte på espresso house igen. åh vad jag saknar.
måla tavlor. har så väldigt mycket material hemma som väntar på mig, det kliar överallt att få börja.
läsa en kurs. vill göra något praktiskt, har sökt några kurser och kollar lite på folkhögskolor. vi får se vad det blir.
se på film. både på netflix och på bio tänker jag. oftast är jag allt för stressad för att kunna se mig själv låsa mig i två timmar för en film, och då låter sju avsnitt av en serie lättare att fly från om det blir tråkigt.
1 kommentar
Mikaela

Tycker det låter som en väldigt bra vinter <3