om min helg

sängen
 
i helgen har jag mest suttit i det här hörnet och övat på spanska och ätit pizza. kände mig stundvis ganska ensam men det var ändå skönt att vara själv en hel helg. jag har beställt hem foton för att göra fotoalbum när jag kommer hem, satte mig äntligen ner och målade och jag har ägnat timmar åt telefonsamtal med mina bästa personer. en sån helg är inte fy skam.
 
i fredags gjorde jag och merel, som jag bott med under hela tiden jag varit här, pizza och sjöng med i spanska låtar i köket. igår åkte hon hem till holland igen och det känns tråkigt. det känns liksom tommare här på residenset, även fast det mest känns som ett stort hostel. träffar nya personer här varje dag. vi har inte fått nån mer update på vår lägenhet heller, mer än att de tydligen började åtgärda gasläckan i torsdags, åtta dagar efter att vi flyttat. känns så typiskt spanskt.
 
från och med imorgon och en vecka framåt ska jag instagramma på @sprakpunkten's instagram. känner mig lite som en kändis som ska ta över nåt företags instagram för en vecka. lite märkligt, men det ska bli kul.
adiós.
1 kommentar
Mikaela

Låter som en mysig helg. Även om det stundvis känns ensamt så vet du ju att du behöver ensamtid.
Hoppas det löser sig med lägenheten, vill ju att du ska trivas din sista tid.
Ska bli så kul att se vad för bilder du kommer lägga upp, du kommer ju 100% äga alla i alla fall. Puss.

Svar: Lär ju äga alla puss
Jasmine Andersson