om ett chokladmuseum

museo del chocolate
 
på lördagen när mikaela var här så bokade vi biljetter till chokladmuseet här i barcelona. när vi kom dit bytte vi våra elektroniska biljetter till dessa gjorda av choklad. så för nån timme var vi från island. ändå väldigt bra ju.
 
museo del chocolate
 
inne på museet luktade det väldigt gott, pga choklad naturligtvis, och fanns en massa olika chokladskulpturer.
 
museo del chocolate
 
museo del chocolate
 
museo del chocolate
 
museo del chocolate
 
jag tyckte bäst om la sagrada familia.
 
museo del chocolate
 
det fanns även historia om choklad. till exempel så var det christofer columbus, som de hyllar frenetiskt här i spanien, som först tog chokladen till europa. vi kan ju tacka honom för det känner jag.
 
museo del chocolate
 
det fanns även historia om kakaobönan och dess ursprung samt hur en gjorde chokladkakor förr.
 
museo del chocolate
 
våra chokladbiljetter var inte så himla smakrika tyckte vi, men annars var det en bra museuvisit. jag köpte även den första julklappen i shoppen, för vem uppskattar inte lite choklad liksom?
2 kommentarer
Mikaela

Saknar <3

sheimson

fint/gott! gillade kakaopostrarna (hur man nu säger posters i plural på svenska)

Svar: Haha gud jag vet inte? Posters på engelska bara kanske? Kakaopostersen.. postrarna.. hm. Men jag gillade också dom!
Jasmine Andersson