lilla familjen i spanien

lunch i el born
 
en sen barcelonakväll klev min mamma och min syster av ett plan för att hälsa på mig under några dagar. det var så himla fint att se mamma utomlands, eftersom att hon inte varit det sen vi var på kreta 2002. här är lilla mamman på en uteservering deras första dag i barcelona.
 
lunch i el born
 
vi hade gått runt lite på turistiga ställen och satte oss för att äta. det var lite höstigt i luften men det gick utmärkt att sitta ute med en jacka på sig. olivia beställde den här med lax och avokado, väldigt mycket sushikänsla över den.
 
lunch i el born
 
jag och mamma tog båda kycklinggryta med basmatiris. det är svårt att se på bilden men den här portionen var så liten att jag fortfarande kände hunger efter att jag ätit upp. men den var i alla fall god.
 
lunch i el born
 
vi satt där tills vi blev för kalla och behövde äta nåt igen. så vi fikade och jag åt livets godast cheesecakeglass, om (när) jag åker tillbaka till barcelona ska jag gå dit och äta den igen. om någon är intresserad är det ungefär vid santa maria del mar.
 
Untitled
 
efter att vi hade fikat och gått in i kyrkan en stund gick vi runt lite på gatorna innan vi åkte hemåt igen.
 
verduras
 
vi var inne i en butik som bara sålde grönsaker. det är en sån mysig grej att ha såhär, olika butiker för olika livsmedel. är vi så pass stressade i sverige att det blivit så att vi handlar allt i samma butik? tänkte ofta på det i barcelona. bara till exempel att jag är en person som går sakta, men i barcelona blev irriterad på alla som gick saktare än jag. det händer aldrig i sverige. eller att de knappt har några to go-saker i butikerna (mackor, sallader, drickyoghurt, osv).
 
hemlagat och cava
 
vi gick hem till lägenheten vi hyrde och lagade mat tillsammans. det kändes lite som att vara hemma igen, fast i ett väldigt minimalistiskt hem med jordgubbar målade på väggarna. 
 
hemlagat och cava
 
hemlagat och cava
 
sedan förtärdes måltiden vid vårt runda glasbord.
 
hemlagat och cava
 
med cava i vinglas. för att cava är ju cava.
2 kommentarer
Mikaela

Värsta lyxrestaurangen ju!! Mysigt ni hade det <3

Svar: jaa vi hade ingen aning! <3
Jasmine Andersson

Mikaela

Och det hade varit så härligt att få äta den där glassen med dig

Svar: tänkte på dig <3
Jasmine Andersson