januari-mars ✧ 2016

det är dags för en årssammanfattning! i år har jag ju inte bloggat alls förrän jag åkte till barcelona och äntligen fick tid till det igen. att blogga är egentligen ingen stor och viktig grej på det sättet, men det är ett sätt för mig att vara kreativ. under året som gått och redan under 2015 så har jag jobbat så pass mycket att jag inte har kunnat vara kreativ. jag har inte haft orken. och om jag ska ha något "löfte" för 2017 så är det att inte göra så igen, för i slutändan är det inte värt det.
 
men i alla fall, här kommer första delen av fyra.
 
vinter 2016
 
året började med nyår i berlin med mikaela och bella, vi var där i 14 timmar och jag var superförkyld. jag hade två jobb så jobba var ungefär det enda jag gjorde om jag inte var på gymmet eller övningskörde med pappa. jag firade min födelsedag med indiskt och en mysig spel- och drinkkväll hemma hos mig.
 
vinter 2016
 
en helg var vi på nymble och drack massa minttu och dansade till nostalgimusik. vi hade en sleepover och brunch dagen efter och lagade jättemycket pannkakor. jag upp svintidigt varje morgon men i januari började elin på jobbet så jag fick åka med henne. <3 det enda vi gjorde på jobbet var att använda snapchats nya funktion faceswap.
 
vinter 2016
 
jag gick på många promenader när det blev varmare ute och förstod äntligen grejen med poddar. paddorna åkte till bella i uppsala och vi åt grekiskt, tittade på melodifestivalens final, dansade till macarena och sov allihopa i hennes lilla lägenhet. jag fick känslan att saker började få mening igen och misstänkte att jag haft årstidsdepression.
 
vinter 2016
 
vi hade bokklubbskvällar en tisdag varje månad och en gång gjorde vi vietnamesiska vårrullar. en annan gång gick vi på bio och såg filmatiseringen av en bok vi läst. jag köpte vans och gymkort i södertälje. jag och elin testade att laga tastymat varannan vecka och det började äntligen vara ljust på morgonen när en åkte till jobbet. kent meddelade att de skulle lägga ner. :(
 
vinter 2016
 
jag skaffade en tv till mitt rum (serietittandet ökade markant). man kunde plötsligt gå utan halsduk. i slutet av mars så gick jag och mikaela på fjärilshuset, har nog aldrig varit så exalterad över djur förut. i mars så tatuerade jag mig för första gången också! soundtracket för första delen av 2016 var taylor swifts senaste skiva. så så bra.
2016
2 kommentarer
Mikaela

Åh vad mysigt att läsa, och när jag såg det såhär är det ju jättevärt att filma saker och klippa ihop till en film. Så finns det där forever. Bra grej ju.

sheimson

mysigt (: