5-listan.

Bestämde mig för att göra 5-listan men herreGU vad svårt det var. Kom max på 3 grejer på varje, spontant. Resten har jag tänkt länge och väl på. Blandar, precis som alla andra fashionabla bloggare, med några (uråldriga) sommarbilder jag blivit nöjd med genom åren.
 

 
5 saker jag brukar säga
⋙ Asså VA.
⋙ Lol.
⋙ Gumman.
⋙ Mon dieu.
⋙ Hallå.
 
5 saker jag brukar tänka
⋙ Vad håller jag på med?
⋙ Sluta med det här NU, Jasmine.
⋙ Jag kanske ska sätta mig och läsa/rita/skriva lite? Eller nä.
⋙ Jag är sugen på... [insert valfri onyttig maträtt], oftast pommes, chips eller choklad.
⋙ Jag borde städa.
 
5 saker jag brukar drömma om
⋙ Att jag flyger, och ibland funkar det inte men jag vet att jag kan.
⋙ Att jag inser att jag drömmer och försöker styra drömmen.
⋙ Att jag faller.
⋙ Att jag flyr från någon/något.
⋙ Människor jag känner.
 
5 saker väldigt få personer vet om mig
⋙ Jag är höjdrädd.
⋙ Jag är introvert som person, dvs jag lägger mycket vikt vid att vara själv ofta, klarar inte av stora folksamlingar (får ångest av att gå ensam på drottninggatan, men det går bra om jag är med en nära vän, tex konserter och sånt funkar med vänner), tänker mycket och sådant. Kan få panik av att inte få bli lämnad ifred eller om någon nuddar mig när jag är i ett sånt mode (till mina vänner: förlåt när jag skriker DU NUDDAR MIG!! – nu vet ni varför).
⋙ Jag har spelat gitarr under en tid.
⋙ Jag är väldigt intresserad av religion.
⋙ Jag är rädd för månen.
 
5 saker jag älskar att göra
⋙ Måla.
⋙ Känna mig kreativ och inspirerad.
⋙ Kramas.
⋙ Sitta vid havet.
⋙ Planera, drömma och längta efter saker.
 
5 saker jag vill ska hända innan året är slut
⋙ Att en stor tavla ska bli målad.
⋙ Någon slags resa.
⋙ Ett livsavgörande ögonblick (lol)(vill helt enkelt att något ska klicka, typ vad jag vill göra med livet).
⋙ Äventyr.
⋙ Att jag skaffar ett nytt/ett till jobb.
 
5 saker jag beställer utomlands
⋙ Pommes. Alltså, slår aldrig fel.
⋙ Drinkar, tydligen.
⋙ Antingen det jag fattar exakt vad det är på menyn, eller nåt helt random.
⋙ Varm choklad. Typ pga gott, ingen anledning.
⋙ Vet ej, så jävla svårt.
 
5 saker jag saknar i min garderob
⋙ Den här.
⋙ En mörkblå Kånken.
⋙ Någon fin, skön, enkel klänning.
⋙ Några perfekta t-shirtar i olika (ej skrikiga) färger.
⋙ En svart sammetstofs.
 
5 saker som doftar underbart
⋙ Nyklippt gräs.
⋙ Ett nyöppnat paket kaffepulver (hatar kaffe annars).
⋙ Bensin blandat med doften av havet.
⋙ Solvarm hud.
⋙ Allt som har grönt äpple-doft, typ tvål och sköljmedel. MMmmm. 
 
5 saker jag vill bli bättre på
⋙ Att ta mig tid att göra de saker jag älskar.
⋙ Att tro på mig själv.
⋙ Skriva ner idéer.
⋙ Säga vad jag känner.
⋙ Att vara tålmodig.
 
5 saker jag skrattar åt
⋙ Kunder på jobbet (förlåt).
⋙ Mig själv.
⋙ Vines. Speciellt när jag är själv inte kan dela dem med min syster. :(
⋙ Mina vänner.
⋙ Roliga och fula selfies.
 
5 saker som gör mig till mig
⋙ Min kreativitet.
⋙ Att jag skämtar hela tiden och många inte fattar om jag är seriös eller oseriös.
⋙ Om jag känner mig trygg pratar jag högt och mycket, om inte är jag tyst och iakttagande.
⋙ Att jag aldrig försökt följa någon norm.
⋙ Att jag sparar på små lappar, kvitton och ord från speciella händelser, filmer, reklam eller bara vad som helst.
 
1 kommentar
sheimson

trevlig läsning och otroligt(!) fina foton!!!