en sommarlista.

en lista jag skrev när jag kom hem från grekland.
 
mina planer för sommaren,
inledde sommaren, och tre veckor av min semester, i grekland. har inte sökt någon mer semester men har inte så mycket på jobbet i sommar så kommer vara ledig rätt mycket ändå. min plan är att ba hänga. överallt. ska inta alla parker, gå på konserter, gå på trädgården (finally), ha picknick, läsa massa böcker. i juli ska jag träffa ida och vi ska hitta på någonting, jag vill åka ut med pappas båt någon helg och i augusti är det ju såklart popaganda.
 
bästa sommarstället?
ramsdalen på värmdö. att ta med sig en handduk, en frukt och en bok och gå ner till ugglan. sitta på farmors uteplats och läsa. vila i friggen. fira midsommar hos min farbror. laga tacos med farmor och äta på baksidan. gosa med farmors djur.
 
hur badar jag helst?
i kristallklart medelhavsvatten.
 
hur länge ska du vara ledig?
tre veckor till att börja med. sedan lite hoppigt fram och tillbaka resten av sommaren.
 
vad ser du mest fram emot?
just nu allt. bara situationen att vara i en svensk sommar.
 
vad kommer du köpa inför semestern?
inför grekland köpte jag en undervattenskamera som jag har 12 bilder kvar på. måste göra slut på den.
 
det här lyssnar jag på i sommar?
hallå P3, sommar i P1 och all bra musik.
 
favoritsommardoft?
nyklippt gräs, bensin blandat med doften av havet och solvarm hud.
 
hur kommer du att göra dig illa?
troligen några myggbett.
 
vad oroar du dig för?
att jag inte kommer göra någonting alls. eller att det kommer regna hela sommaren.
 
den ultimata sommardagen,
vaknar utvilad, fönstret är öppet och tillför ljummen sommarluft och en stråle sol. går upp och dörren är redan öppen, gör i ordning frukost som jag äter utomhus. resten av dagen innehåller gärna blande sommarsaker; bada, läsa böcker, ligga i gräset och se på himlen, grilla på kvällen. typ sånt som själen mår bra av, som man tänker tillbaka till under mörka vinternätter.
0 kommentarer