en dag i en lund.

I torsdags tog jag och mamma en promenad till en närliggande skog. Vi ville fota vitsippor.
 

Bästa vårblomman efter magnolia.


Jag hittade ett rosa snigelskal.


Mamman. <3 Här imiterar hon försäljaren i Frozen.


Litet skutt. Åkte till kungsan (ja, igen) för att möta Mikaela. Hon ville inte bli fotad.


Sorry not sorry.


Plötsligt kom en äldre man fram till oss och frågade om våra kameror. Han ville ge mig tre tips för foto, och de var: lita aldrig på din ljusmätare när du fotar på höga berg, snöiga landskap, på en strand eller stora svarta bilar. Han var jättegullig men jag fotar ju inte analogt plus att det var mer som ett tips med fyra delar. Nåja. Han ville att jag skulle fota honom med min nya kamera och maila honom bilderna sedan.


Förlåt för 100% blombilder på denna blogg för tillfället.


Efter en stund kom Johanna!


Kort därpå lämnade vi kungsan.


Vi skulle nämligen ta spårvagnen mot Djurgården.


För att besöka detta ställe! Härmed presenterar jag en bild av typen ta-ett-foto-i-farten-för-att-ha-nåt-att-blogga-om.


Vi var hungriga så vi köpte lite pommes. Obs, det var mer pommes från början. Åt upp det mesta innan jag kom på att jag skulle tagit en bild.


Josefine var sen pga SL (ej förvånad, vad händer SL?) så vi stod och väntade utanför på henne. Vi var nämligen inbjudna av Bella (som ska jobba på grönan i sommar!) på Gröna Lunds genrepetition, och för det behövde vi ett papper för att komma in – som Josefine hade.

Men till slut kom hon ändå fram, och vi gick direkt för att leta upp Bella.


Hon stod vid Plopp- och kexchokladshjulet.


Så himla proffsig redan.


Fy helvete. Mardrömmen. Slänggungan + höjd? Nej tack.


Vi stod i matkö i fem år innan vi fick vår mat. Så det blev inte mycket åkande för vår del, men det var roligt ändå. Här är kön till det nya skräckhuset, som vi varken hade råd eller tid att gå.


Barndomsminnen. Ångest. Men fin!

Och det var den fina dagen! Puss och hej.

1 kommentar
sheimson

din mamma är så söt och fin!

Svar: haha gulle!
Jasmine Andersson