typ vi är ihop det äger välkomna att fira

Jag har aldrig drömt om att gifta mig, har aldrig planerat mitt bröllop eller min klänning sådär som de gör i amerikanska filmer, aldrig ägnat en tanke åt den perfekta dekoren. Jag känner likadant idag. Vill inte att mittpunkten i livet ska vara att hitta Den Där Mannen och skaffa Familjen och köpa Huset ihop. Jag vill inte binda mig till en enda person för resten av mitt liv, vill inte att han ska äga mig och vill inte att jag ska äga honom. För det blir ju ungefär så, vi lovar varandra varandra. I nöd och lust. Jag har svårt att tro att vi är menade för en person för resten av våra liv, däremot tror jag att det finns många människor som är menade i våra liv. Det finns inte en enda The One, det finns flera, för olika tillfällen i ens liv. Till exempel personen som du kommer skaffa barn och familj med, eller personen du kommer dö med. För många kanske det är samma person. Men jag tror inte det, och jag vill lämna det öppet genom att inte gifta mig.
Kan ju vara ärlig och säga att jag fortfarande drömmer om tvåsamheten, och max en förlovning. Men istället för att gifta mig skulle jag vilja ha bara själva bröllopsfesten. Hej, vi är tillsammans och det äger, låt oss fira det tillsammans. Med en massa ballonger, fina människor och massa god mat. Helt klart.

1 kommentar
sheimson

bra skrivet! verkligen. men jag vill typ tro att det finns en the one. men det gör det nog inte... finns fler för olika tidpunkter som du säger. hoppas din fezt blir av och att ja e bjuden<3

Svar: Jamen klart du är!!
jasmine