tågluffen: KÖPENHAMN

Det här är sista delen om min tågluff, vill du titta från början klickar du här.
 

Först åkte vi till Hamburg. För vi skulle äta hamburgare i Hamburg, inte mitt påhitt men enligt en regel följde vi majoritetens vilja. Så vi åkte till Hamburg. Det var kanske det sämsta vi gjorde under hela resan. Jag mådde skit de två sista dagarna i Berlin, men i Hamburg kändes allt 100x värre med hemlängtan deluxe. Det sög. Ovanpå allt så fick vi inte åka med tåget vi tänkt ta till Köpenhamn, eftersom att det var så fullt. Så vi fick vänta i flera timmar, och väl på tåg två fick vi sitta i en gång med en massa andra personer eftersom att det tåget också var maxat.
Bästa stunden påväg mot Köpenhamn var när vi fick åka lite båt och andas lite frisk luft och faktiskt kunna se saker. Mysigt.


Vi bodde på Danhostel och det enda vi gjorde var att gå på Tivoli, äta och sova. Så det finns inte så mycket bilder att visa från Köpenhamn.


Tivoli inleddes med denna härliga bild:-) en ska tro att en kommer få ett helt vattenfall över sig, men så var det ju såklart inte. Minns att jag sa "Men haha det är ju inte på riktigt, det kommer stängas av xD" och låtsades vara lite cool. Men icke, säger bildbeviset.


Vuxna som vi nu har blivit orkade vi inte vara på Tivoli hela kvällen, blev dessutom sjukt besviken över att det var så litet. Kanske för att jag var där när jag var liten och då är allting så himla mycket större. Men iställa för att karusella vidare gick vi till Nyhavn!

Där återupplevde jag gamla minnen. Bilden jag hade i åtanke när jag bad Mikaela ta denna bild finns på min gamla blogg. Därefter gick vi hem och packade, och på förmiddagen dagen därpå satte vi oss utmattade på ett tåg tillbaka till Stockholm igen.
1 kommentar
sheimson

åh vill också till copenhagen!!