inspiration inför tågluff - städer

 
I några år har jag drömt om att tågluffa i Europa, och jag hoppas att det kommer bli av så snart som möjligt. Något av det bästa jag vet är att skriva listor och inspireras, så jag tänkte göra några inspirationsinlägg om just att tågluffa. I det här inlägget tänkte jag lista några städer som jag skulle vilja passera under resans gång, mest baserat på vad jag har hört och bilder jag sett.
 
1. Köpenhamn – Danmark
Här var jag när jag var liten, och minns i princip bara att jag sov i sovsäck på min kusins vardagsrumsgolv, att mamma och pappa åkte fritt fall och att det fanns en lång gata som vi åt glass på. Skulle verkligen vilja åka tillbaka hit och besöka Tivoli och Nyhavn!
 
Jag och min syster i Nyhavn 1999.
 
2. Berlin – Tyskland
Vill mest åka till Berlin tack vare allt jag hört om staden, till exempel att det ska vara billigt och trevligt där. Arkitekturen kanske inte är min favorittyp (kanske är finare i övriga Tyskland), men det finns ju en massa cool gatukonst!!
 
 
3. Prag – Tjeckien
Hit vill jag åka eftersom att det verkar vara sinnessjukt fint där, + har hört att det ska vara väldigt billigt!
 
 
4. Florens – Italien
Ända sedan jag skrev ett resereportage om Florence (från medeltiden dessutom..) har jag velat resa dit! Allra mest pga SÅ mycket fin arkitektur och jag älskar att fota hus. Bara kolla deras kända katedral:
 
 
5. Dubrovnik & Split – Kroatien
Har en liten idé om att hamna i Kroatien mot slutet av luffen, till exempel i Dubrovnik eller Split, för lite medelhavsliv och bad.
 
 
Bildkällor finns på min pinterest.
2 kommentarer
Jenna

Min bästa kompis ska tågluffa i sommar och hon ska till alla dessa länder tror jag... eller inte Italien. Men ja, hon ska till en massa ställen. Frankrike och England också har jag för mig. Är så himla avundsjuk, vill också! Det är verkligen något jag vill göra innan jag dör.

Modemix/Sheima

kuuul med tågluff! kroatien<3333333